Zapotrzebowanie energetyczne to nic innego jak zapotrzebowanie kaloryczne Twojego organizmu.

Kalkulator liczy zapotrzebowanie dla obecnej masy ciała dla osób powyżej 16 roku życia, jeżeli chciałabyś dowiedzieć się jaka jest masa ciała prawidłowa dla Twojego wieku i wzrostu, przejdź na stronę waga prawidłowa.

Wynik, który otrzymasz poniżej jest wynikiem poglądowym, został otrzymany na podstawie wzoru A. Harrisa-Benedicta.

Pamiętaj, że nie powinnaś redukować kaloryczności swojej diety o więcej niż 1000 kcal. Jeżeli jesteś, bądź chcesz przejść na redukcję, obniżenie wartości nawet o 500 kcal dziennie przynosi efekty. Jednak w przypadku, gdy chciałabyś zmniejszyć swoją wagę, zapraszam Cię do kontaktu ze mną. Bardzo chętnie Ci pomogę, aby cały ten proces przebiegał w zdrowy, racjonalny sposób.

Jeżeli zdecydowałabyś się na własną rękę ograniczyć ilość spożywanych kalorii, to w przypadku, gdy kaloryczność Twojej diety miałaby być niższa niż 1500 kcal dziennie, weź pod uwagę, że powinnaś wspomagać swój organizm suplementami witaminowo-mineralnymi.

 

Poziom podejmowanej aktywności fizycznej powinnaś tłumaczyć w taki sposób:

mało aktywny tryb życia

brak aktywności, praca siedząca, dojazd do pracy samochodem

umiarkowanie aktywny tryb życia

praca częściowo w pozycji stojącej, dojazd do pracy komunikacją miejską, ćwiczenia fizyczne o niskiej intensywności

bardzo aktywny tryb życia

praca fizyczna, intensywne ćwiczenia fizyczne

 

 

Wypełnij poniższe pola, a następnie kliknij przycisk GOTOWE.

 

 

 

przygotowane na podstawie: H. Ciborowska, A. Rudnicka "Dietetyka. Żywienie zdrowego i chorego człowieka", Warszawa 2016

Inne kalkulatory